Kemal'in bu eseri öncekine göre daha soyut. Duygu dilinin anlatım gücünü aşan metaforlarla dokunmuş incelikli ve bir o kadar da şaşırtıcı bir eser.
Kemal's latest CD is more abstract than the previous one. It's beyond the power of the language; woven by metaphors surrounded with nuances and a work that is much more surprising.
Muzaffer Oruçoğlu
Bütün parçalar bestelenmiş ve notalanmış olmasına rağmen şu an çok az sayıda bağlama icracısı bunları tam olarak çalabilecek durumdadır. Bu parçalardaki bağlama ve gitar tekniklerinin karışımı çok kişisel ve muhtemelen çok da iddialı. Geleneksel Anadolu süslemelerinden ziyade çağdaş gitar müziğinden çok sayıda teknik barındırıyor.
Although all the pieces are composed and notated there are at present very few bağlama players able to perform them to their fullest. The blend of bağlama and guitar techniques in these pieces is bold and very personal. Traditional Anatolian ornaments appear only very occasionally.
Dr. Martin Greve
Kemal Dinç'in şu andaki beste koleksiyonu bu geleneğe ilişkin olarak en iyi anlamda böyle bir ansiklopedik koleksiyondur. Eseri şu an itibariyle artık yalnızca Anadolu halk müziği enstrümanı olmayan ve ayrıca keman gibi tam anlamıyla evrensel bir mu¨zik enstrümanı olan farklı stiller arasında kendine yer edinen oldukça popu¨ler olan bağlamayı yeniden tanımlıyor.
The present collection of compositions by Kemal Dinç is such an encyclopedic collection in the best sense of this tradition. His work now redefines the vastly popular bağlama as of now no longer being solely an Anatolian folk-music instrument but becoming a truly universal musical instrument such as the violin which has found its place among many and vastly differing musical styles.
Oscar van Dillen