Benjamin, Barthes ve Fotoğrafın Tekilliği, yirminci yüzyılın en önemli entelektüel kişiliklerinden ikisini yeni bir bakış açısıyla karşılaştırıyor. Benjamin'in ve Barthes'ın fotoğrafla ilişkilerinin şimdiye kadar keşfedilmemiş boyutlarını araştırırken bir yandan da bilindik metinlere yeni yorumlar getiriyor; ancak yakın geçmişte ortaya çıkarılmış olan kaynakları çözümlüyor. Çalışmalarının farklı tarihsel, felsefi ve kültürel bağlamlarına karşın, Benjamin ile Barthes'ın, yalnızca fotoğrafa özgü benzer konular ve sorunlarla -fotoğraf ve ona bakan kişi arasında, benlik ve öteki arasında yaşanan bir yüzleşme şeklindeki ilişkinin yanı sıra zaman, öznellik, bellek ve kayıp arasındaki dinamik bağ dahil- ilgilendiklerini ileri sürüyor. Her iki yazar da fotoğrafın algınlanışının