Araştırma öznesinin ve nesnesinin insan olduğu sosyal bilimler doğa bilimlerinden ayrılan bu özelliği sebebiyle pek çok handikapa da sahiptir. Bu sorun çalışma disiplini siyaset olduğunda daha da artmakta bilimsel çabanın en önemli bileşenlerinden biri olan "nesnellik" ilkesine bağlı kalmak daha da zorlaşmaktadır. Hele ki siyaset gibi nesnelliğin hâkim kılınmasızor olan bir çalışma alanını psikoloji gibi oldukça teknik bir disiplin yardımıyla aydınlatmaya çalışmak ortaya konan çalışmanın zahmetini bir kat daha arttırmaktadır. Çatışma ve uzlaşma bağlamında insanın siyasal davranışlarının altında
yatan süreci ve bu sürecin yönünün hangi psikolojik etmenlerle belirlendiğini anlamaya çalışan bir uğraşının ürünü olan bu çalışma; siyasal davranışın çözümlenmesinde psikiyatrinin psikolojinin ve sosyal psikolojinin kazanımlarından yararlanmayı amaçlamaktadır. Amaç insanın siyasal hayatında normalden sapan davranışların bir grup din millet ya da ırkın üyesi olmakla açıklanamayacağı; anormal görülen hoşa gitmeyen
davranışların benzer süreçlerden geçen insan türünü bir üyesi olarak bizim ve bizim gibi insanlar tarafından da sergilenebileceğinin farkına varılmasıdırAraştırma öznesinin
ve nesnesinin insan olduğu sosyal bilimler doğa bilimlerinden ayrılan bu özelliği sebebiyle pek çok handikapa da sahiptir. Bu sorun çalışma disiplini siyaset olduğunda daha da artmakta bilimsel çabanın en önemli bileşenlerinden biri olan "nesnellik" ilkesine bağlı kalmak daha da zorlaşmaktadır. Hele ki siyaset gibi nesnelliğin hâkim kılınması zor olan bir çalışma alanını psikoloji gibi oldukça teknik bir disiplin yardımıyla aydınlatmaya çalışmak ortaya konan çalışmanın zahmetini bir kat daha arttırmaktadır.
Çatışma ve uzlaşma bağlamında insanın siyasal davranışlarının altında yatan süreci ve bu sürecin yönünün hangi psikolojik etmenlerle belirlendiğini anlamaya çalışan bir uğraşının ürünü olan bu çalışma; siyasal davranışın çözümlenmesinde psikiyatrinin psikolojinin ve sosyal psikolojinin kazanımlarından yararlanmayı amaçlamaktadır. Amaç insanın siyasal hayatında normalden sapan davranışların bir grup din millet ya
da ırkın üyesi olmakla açıklanamayacağı; anormal görülen hoşa gitmeyen davranışların benzer süreçlerden geçen insan türünün bir üyesi olarak bizim ve bizim
gibi insanlar tarafından da sergilenebileceğinin farkına varılmasıdır.