Evrensel değer düzeyine erişebilecek bir metin, içeriğinde gerek kurgusal gerekse hakiki olayların anlatıldığı, anlatılma ihtiyacının gözetildiği birçok şekilde icra edilebilir. Resmi tarih yazımı da bu icra şekillerinden birine karşılık gelir. Ne yazık ki Kürtlerin tarih denen yazım şekliyle tanışmaları alışılanın dışında,“varlıklarından değil yokluklarından haberdar olma hali”yle vuku bulmuştur. Tarih yazım araçlarına güç sağlayan kurum, kuruluş ve iktidar gibi unsurlardan ciddi anlamda yoksun olan Kürtler, anlatılması gerekenlerin yükü altında ezilmiş olsalar da kahramanımız Cemşid Xan gibi şapkadan tavşan çıkarmış, kendi anlatım biçimlerini geliştirmiş ve bu sayede hayatta kalabilmişlerdir. Kürdoloji alanında çalışan bilim insanlarının ürünlerini, başka bir deyişle “işleri” bir kenarda tutarsak özellikle Kürt edebiyatında yansımasını daha net bir şekilde gördüğümüz, ayrıca siyasal alanda da hâkimiyetini kurmuş olan anlatı türü biyografilerdir.
---
Yıllardır böyle bir çalışma yapmayı hep düşündüm.Çoğu kez bıraktım notlar karaladım. Daha sonra kendi kendime ''Necdet sadece yazmalısın!'' dedim ve başladım yazmaya. Bir şeyin pişmanlığını çok yaşadım: Not almamıştım, arşivimi de sağa sola vermiştim. Beni tanıyan arkadaşlarında yardımıyla yanlışlarımı düzeltmeye çalıştım.
Hayatımı ve yaşadıklarımı yazarken bireyleri hedef almadım.
Hayatımda tanıdığım,siyaseten yol arkadaşlığı yaptığım kişiler hakkında yazmayı kendime yakıştıramadım.