Balkan topraklarındaki sinema tarihi, Manaki Kardeşler'in filmcilikten fotoğrafçılığa katkılarından itibaren farklı görüş ve sinemotografik anlatımlarla çeşitli yaklaşımlara ve tezlere konu olup yorumlanmıştır. Tezin çatısını oluşturan kadın temsiline bu çalışmayla ilk defâ bir ışık tutulacak ve birtakım sorular sorulacaktır: Kadın temsili Makedonya ve Kosova sinema tarihi çerçevesinde nasıl yer bulmuştur? Kadın karakterler nasıl ortaya çıkmıştır? Olay orgüsünde kadın karakterlere nasıl roller verilmiştir? Her iki ülke sinemasının yeni olmasına rağmen 1990'lardan bügüne geldiğimizde kadın temsilindeki değişimleri ne yönde hareket etmiş ve nasıl bir deneyim süreci yaşamıştır?
Değişen bir dünyada kadın haklarının sinema endüstrisinde artan temsili, yazılan karakterlerin daha titiz ve özgürce oluşturulması Balkan sinemasındaki kadın temsillerinde de değişimlere neden olmuştur. Üç yönetmenin filmlerindeki içeriğe bakılarak savaşın etkilerinin 1990'larda sinemada nasıl öne çıkan bir bakış kazandığı incelenmiş ve kadın(lar)ın rolü açısından yeni yüzyılda yaşanan değişim(ler) merkeze alınarak tartışmaya açılmıştır. Filmlerdeki olay örgüsünde fiziksel şiddetin 1990'lardan günümüze kadınlara yönelik nasıl kullanıldığıyla beraber psikolojik şiddetin hangi yönde işlendiği, bulguları gözlemlemek için önem arz etmektedir.