küçük İskender, Türk edebiyatında Yeraltı edebiyatı ve Beat Kuşağı edebiyatını ilk kez eserlerine taşıyan isim olmuştur. Daha önce Yeraltı edebiyatı Türk edebiyatı tarihinde tam anlamıyla eserlerde görülmezken 1990’lı yıllardan sonra küçük İskender’in şiirleri ve romanlarında karşılık bulmaktadır. Şair, “küçük” kelimesini her eserde küçük harflerle yazmış ve bu şekilde yazılmasını istemiştir. Bu bilinçli olarak, Büyük İskender’in parodisi olduğunu göstermektedir. küçük İskender çok üretken bir şairdir. 40’a yakın şiir kitabı 30’u aşkın roman, deneme, düz yazı türünde eser vermiştir. Bu eserlerin temaları ve konuları bütünüyle Yeraltı edebiyatı hassasiyeti taşımaktadır. Yeraltı edebiyatı kanaatimizce Beat Kuşağı edebiyatını takip eden “Pulp, Rock ve Transgressive” tarzı edebiyatların devamı niteliğindedir. Ayrıca Yeraltı edebiyatı varoluşçuluk felsefesinin izlerini taşımaktadır. Yeraltı edebiyatının ayrı bir tarafı da “Sade tarzı yazım” olarak anılan “kara edebiyat ve kara kurgu” olarak bilinmektedir. küçük İskender şiirleri genellikle Yeraltı edebiyatı ve Beat Kuşağı edebiyatının her dinamiğini içerisinde barındırır. Bu dinamikler “abject yazım, karnavalesk, iktidar karşıtlığı, minör dil, argo, pornografi ve küfür, Kuir estetiği, uyuşturucular ve alkolizm, bohemlik, yol metaforu ve yeni görü, müzik ve başkaldırı” olmak üzere sıralanabilmektedir.Çağrı Kirenci, bu kitapta Yeraltı Şiiri ve Beat Kuşağı etkilerinin ilk akla gelen isimlerinden küçük İskender'in bütün şiirlerini bilimsel metodoloji çerçevesinde inceleyip, şiir severlerin dikkatine sunmaktadır.