Metaverse geliyor.”
Bilgi teknolojisi alanına aşina olmayanlar bile, dünyanın bilgi teknolojisi temelinde çok geliştiğini ve IT hizmetleri olmadan bir hayatı hayal edemediğimizi kabul edecektir.
Bilgisayarlardan internete, akıllı telefonlara kadar, gelecek devrim ne olacak?
Metaverse, “meta” öneki ve “evren” kelimelerinin birleşimidir. Bu kelimeye çok aşina olmasak da, günlük yaşamımızda zaten metaverse’ü deneyimliyoruz.
İlk olarak çevrimiçi oyunlar, sosyal medya, platform hizmetleri ve web haritalama ile gerçekleşen dijital dünyanın metaverse alanı daha da genişleyecek ve gelecekte gereklilik haline gelecektir. Peki, metaverse’ü anlamak ve benimsemek için ne yapmalıyız?
Endüstri mühendisliği ve oyun araştırmaları yaparken, dünyada gerçekleşen metaverse trendini hissederek bu kitabı Profesör Sangkyun Kim büyük bir istekle yazdı.
Dijital Dünya—Yükselen Trendlerin Evreni Metaverse kitabı, metaverse’ün ne olduğunu tanıtmak ve her bölüm için gerçek IT hizmetleri ve iş ayarlarından spesifik örnekler sunarak okuyucuların daha kolay anlamasını sağlamak için yazıldı. Kim, yeni fırsatlar ve ilginç içgörüler sunan yükselen trendler dünyası olarak metaverse’ü gösterir. Öte yandan, sizi metaverse’ün gerçek dünya üzerindeki etkilerini düşünmeye yönlendiren hikayelere ve sorulara katılmanızı da davet ediyor.
Umut ediyoruz ki, bu kitap, devrim dalgalarının tadını çıkarmanıza yardımcı olacak ve heyecanla dijital dünya olan metaverse’ü keşfetmenize yardımcı olacaktır.
Profesör Sangkyun Kim
İster azim eksikliğinden, ister merakımı kontrol edememekten, kariyerimi çeşitli alanları keşfederek geçirdim. Robotik (BA), Endüstri Mühendisliği (Yüksek Lisans), Bilişsel Bilimler (PhD) (Doktora) ve Eğitim Teknolojisi (misafir profesör olarak) alanlarında eğitim aldım. Üç yıllık lisans eğitimim sırasında, bir oyun geliştiricisi olarak topluma dahil olmaya dair ilk adımlarımı attım. Bundan sonra iki start-up iş kurdum, bir yatırım organizasyonunda danışman olarak çalıştım ve son olarak 2007’den beri Kyunghee Ulusal Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü’nde profesör olarak çalışıyorum.
Şu anda oyunlaştırma ve eğlenceye dayalı motivasyon tekniklerini eğitim, iş yönetimi ve pazarlamaya uygulamanın yollarını inceliyorum. Başka bir deyişle, kullanıcıları meta veri deposuna nasıl dahil edeceğimi ve onları nasıl etkileyeceğimi inceliyorum. Samsung, LG, GS, Hyundai, Ulusal İnsan Kaynakları Geliştirme Enstitüsü, Ulusal Eğitim, Bilim ve Teknoloji Eğitim Enstitüsü, Gıda ve Tarım Bakanlığı, İlaç Güvenliği, Kore Bilim ve Yaratıcılığı Geliştirme Vakfı ve Kore Yaratıcı İçerik Ajansı gibi şirketler, kuruluşlar, yurt dışı eğitim kurumları ve üreticilerle bu konuda projelere katıldım.
Yusuf Tolga Şar
1 Ekim 1995’te İstanbul’da doğan Yusuf Tolga Şar çevirmenliğe sevdiği dizi ve filmlerin altyazılarını çevirerek adım attı. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi’nden mezun oldu. Üniversite yıllarında bazı bilgisayar oyunu karakterlerini seslendirdi. Fuarlarda tercüman olarak görev aldı. Yüksek lisans bitirme tezleri, makaleler, romanlar, kişisel gelişim, psikoloji ve teknoloji alanında kitaplar çevirdi. Boş zamanlarında doğada vakit geçirmekten ve mızıka çalmaktan hoşlanır. Şimdilerde eşi ve tatlı köpeği ile hayatına devam etmektedir.