İslâmda recm cezasının varlığı Hz. Peygamber'e isnad edilen rivayetlere dayanmaktadır. Bazı alimler ise bu cezanın tilaveti mensuh hükmü bâki olan recm ayetine istinad ettiğini söylemiştir. Kur'ân'da recm cezası olmadığı halde Hz. Peygamber bu cezayı neye göre uygulamıştır? Hz. Peygamber'in recm cezasını sabit midir? Bu rivayetlerin sıhhat durumu nedir?
Zina ve Recm cezası konusunda zaman zaman toplumun her kesiminden bu tür sorular sorulmakta ancak verilen cevaplar çoğu zaman tatmin edici olmamaktadır. Zihinlerde oluşan suallere doyurucu cevapler vermek ve hadis kaynaklarında geçen rivayetlerin sıhhat durumunu tesbit etmek için başvurulabilecek hadis alanında yapılmış müstakil bir çalışma da mevcut değildir. Konu ile ilgili yapılmış çalışmalar daha çok fıkıh ağırlıklıdır. Hadis alanında yapılan çalışmalarda da konu özet olarak incelenmiş rivayetlerin sened ve metin tahlilleri yapılmamıştır.
Bu sebeple ihtiyaç olduğuna ve bir boşluğu dolduracağına inanılan bu çalışma hem kendi alanında hem de yoğun tartışma konusu olan bir hüküm konusunda bilgi edinmek isteyenlere imkan sunmayı amaçlıyor.