Arka kapak yazısı :
Cem Ersavcı fotoğraf alanındaki çalışmalarının daha geniş çevrelerce yeni yeni fark edildiği ve merak uyandırdığı yıllarda, hayatının ve kariyerinin erken bir döneminde, bir başka tutkusu olan motosiklet üzerinde seyahat edip dünyayı tanımak üzere yollardayken 2014 yılında aramızdan ayrıldı. Cem’in ailesi ve dostları, mevcut işlerini düzenleme ve arşivleme niyetiyle çalışmaya başladıktan sonra işlerinin gölgede kalmaması için, annesi Hilal Aktopuk’un da arzusu ve teşvikiyle, bir kitap oluşturma kararı alarak bu kitabın yayınlanmasını sağladı. “cem ersavcı”, Cem’in eserlerinden bir seçki oluşturup bunları kendisini ve işlerini tanımayanlarla buluşturabilmek; ailesi, arkadaşları ve sevenleri olarak ölümünün onuncu yılında Cem’i anmak ve çalışmalarının bilinirliğine katkı sağlamaya yönelik bir kapı aralamak dileğiyle hazırlandı. “cem ersavcı”, ölümünden sonra yayımlanan bir ilk kitap olarak, Cem’in bütün külliyatından fotoğraflardan ziyade onun ilgi alanları ve yaklaşımının çeşitliliği ve tutarlılığını yansıtacak, uzun süreli veya dönüp dönüp üzerinde çalıştığı, bir kısmını web sitesinde gün ışığına çıkarmayı yeğlediği ve kimisine maket kitaplar yaptığı “Bilinmeyen Ada”, “Kıyı”, “Sosyal Manzaralar”, “Dışarısı”, “Kuzey Ormanları” ve “Koruganlar” serilerine yer veriyor. Cem’in orijinal seçkileri ve hatta olabildiğince sıralamalarına sadık kalarak hazırlanan “cem ersavcı”, fotoğrafların ön planda olduğu, dingin ama seri sonlarında (ve kimi zamanda bölüm içlerinde) minik sürprizler barındıran bir tasarıma sahip. |
|
Cem Ersavcı 1982 yılında Ankara’da doğdu. 2007’de Yıldız Teknik Üniversitesi Fotoğraf ve Video lisans programından mezun oldu. 2010’da Danimarka’da Danish School of Media and Journalism’in İleri Görsel Hikâye Anlatıcılığı Programı’na katıldı. 2011’de Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fotoğraf Anasanat Dalı’ndaki yüksek lisans çalışmasını “Belgesel Fotoğraf Estetiğinde Bir Alt Tür Olarak Kişisel Anlatılar” isimli tezle tamamladı. |
Kişisel sergilerinin yanı sıra yurtiçi ve yurtdışında çeşitli karma sergilere katıldı, fotoğrafları çeşitli dergilerde yayımlandı. Çalışmalarında kentsel durumlar, mekânsal haller, bilhassa da insanın yeryüzüyle kurduğu ilişki üzerine odaklandı. Gerek hayatında gerek eserlerinde yol da esastı. Dünyayı, yaşadığı ve gezdiği coğrafyayı belgeleyerek anlama ve anlamlandırma arzusu, fotoğraflarının özünü oluşturdu. Fotoğraflarının bileşenlerinden biri de içerisi ile dışarısı arasındaki değişen ve yenilenen bağ idi. İnsanın yalnızlığı kadar toplumla kurduğu ilişkiyi ve birlik olma halini yansıttı. Görüneni de gizleneni de, var olanı da yok olanı ve yok edileni de göstermekten kaçınmadı. 25 Ağustos 2014’te aramızdan ayrılana dek serbest fotoğrafçı olarak çalıştı.