Elli yıl boyunca edebiyat çalışmaları paradigması "kanon" ve onun ötekisi olan "popüler kültür" arasındaki zıtlığa dayanmıştır. Ancak 1980'lerin kuram savaşları bunu tamamen değiştirmiştir. Postyapısalcılığın yükselişi ve "edebiyatın ölümüyle" birlikte yüksek kültür ve popüler kültür arasındaki karşıtlık önemini yitirmiş ve araştırma alanları edebiyattan kültürel çalışmalara kaymıştır.
Antony Easthope kanona dâhil edilen metinlerle popüler metinlerin bir arada çalışılabilmesi için bu yeni kültür çalışmaları alanının yeni merkezsizleştirilmiş bir paradigmasının olması gerektiğini ileri sürer. Easthope İngiliz kültürel çalışmaları Yeni Tarihselcilik ve kültürel materyalizmi de kapsayan rekabet içindeki kuramların detaylı bir eleştirisi üzerinden bu yeni çalışma alanının nasıl inşa edilmesi ve edilmemesi gerektiğini gösterir.
Easthope'un kültürel çalışmaların sorunlarına olasılıklarına ve politikalarına yönelik incelemeleri genelde kaçınılan bir tartışma olan edebî değer sorunsalına temas eder. Burroughs'un Tarzan Maymun Adam'ının yanı sıra Conrad'ın Karanlığın Yüreği adlı romanına yönelik yaptığı bir okumada Easthope yüksek kültür ve popüler kültür arasındaki karşıtlığın nasıl yapısöküme uğratılabileceğini de göstermiştir.