MUHİT YAMAN AYRILIK DOSYASIYLA RAFLARDA
Şair ve yazar İbrahim Tenekeci yönetiminde okurla buluşan Muhit dergi, yürüyüşüne devam ediyor. Haziran sayısında “Filistin, Endülüs Olmasın” diyen dergi, Temmuz sayısında Yaman Ayrılık dosyasıyla okuru selamlıyor.
Daima şiir
Usta çizer Hasan Aycın’ın bir çizgisiyle açılan dergi, her kuşaktan pek çok kıymetli ismin şiirlerine yer veriyor. Murat Güzel’in “Seninle Hep İyiyim” isimli şiirini Hüsrev Hatemi’nin “İki Şiir”, Âdem Turan’ın “Fotoğrafa Bakınca” ve Suavi Kemal Yazgıç’ın “Gölcük 1999” isimli şiiri takip ediyor. Âdem Yazıcı, Dilara Ayşe Akdeniz, Nurullah Genç, Harun Yakarer, Mehmet Fatih Öz, Yunus Karadağ, Seyyid Ensar, Turan Koç, Mehmet Aycı, Rıdvan Kadir Yeşil, Tayfun Doğan, Emre Demir, Ayşegül Baytut, Aziz Kağan Güneş, Bahar Emre, Nurettin Durman, Şakir Kurtulmuş, Necdet Subaşı, Fatih Muhammet Atasever ve Mustafa Köneçoğlu bu sayının diğer şairleri.
“Cellatlara Direnen Şehir” isimli şiiriyle Ali Emre bu sayının arka kapağını süsleyen isim oluyor: “Mehirleri hürriyet, düğün andı şehitlik / Kanlı toprak kınadır, gök masmavi gelinlik.”
Yaman Ayrılık Dosyası
Yaptığı dosyalarla dikkat çeken Muhit, bu sayısında ayrılık bahsini odağına alıyor. Karacaoğlan’ın “Ölüm ile ayrılığı tartmışlar / Elli dirhem fazla gelmiş ayrılık” dizesiyle açılan ve pek çok kıymetli ismin katkı sunduğu dosyada Mustafa Özel “Kur’an Perspektifinden Hicret” başlıklı yazısında ayrılık bahsine peygamberlerin hayatlarından ve Kur’an’da geçen olaylardan bakış sunuyor. Erol Göka “İnsanın İki Büyük Ayrılığı” başlıklı yazısında insanoğlunun hayatı boyunca yaşadığı önemli ayrılıklardan ikisini odağına alırken Mehmet Dinç ve Saadet Öztürk “Ayrılmaya Gelmek Bu Dünyaya” başlıklı yazısında her ayrılığın bir kavuşmayla başladığını yazıyor. Osman Toprak “Yârden Ayrılık Olmasın” başlıklı yazısında ayrılık kelimesinin etimolojisini incelerken Ahmet Edip Başaran “Bir Dosttan Ayrılmak” başlıklı yazısında hayatımızdaki insanlardan ayrılmanın hüznünü ele alıyor. İbrahim Tenekeci “Ayrılık Ahlâkı” başlıklı yazısında “Giden gittiği, kalan kaldığı yerde olumsuz konuşmamalıdır. Telafisi mümkün olmayacak cümleler kurmak, ancak ayrılığı düşmanlığa dönüştürmeye yarar” diyor. Muhsin Macit “Önü Muhabbet, Sonu Ayrılık” başlıklı yazısında divan edebiyatında ayrılık konusunu irdelerken Gökhan Ergür “Ayrılıklardan Yapılmış Uykusuzluğum” başlıklı yazısında mutluluğu ararken yaşadığımız ayrılıkları yazıyor. Kemal Sayar “Her Bir Dertten Özge” başlıklı yazısında “Her son yeni bir başlangıçtır” diyerek zamanı gelen ayrılıkların faydalarını sıralarken Zeynep Merdan “Aşkın Sonrası: Kaba Oyalanmalar” başlıklı yazısında ayrılıklarda alınması gereken tavırların insana sağladıklarını yazıyor.
Öykü, Deneme
Temmuz sayısında Meral Afacan Bayrak “Alışma Talimleri” isimli öyküsüyle bu sayıya katkı sunarken İbrahim Altay, yakın zamanda okuyucuyla buluşacak olan romanından bölümler sunmaya devam ediyor.
Mustafa Başpınar “Sahi Sizi Kim Saklayacak” başlıklı yazısında eşyaya verilen fazla ehemmiyetin zararlarından bahsederken Zeki Bulduk “Bozkırın Ölmeyen Otu” başlıklı yazısında çocukluğundan derin anlamlar taşıyan ölmez otunun izini sürüyor. Mehmet Narlı “Görgüsüz Modernleşmenin Şeyleri/Şehirleri” başlıklı yazısında modern zaman kentlerinin ruhsuzluğu üzerine yazarken Mustafa Uçurum “Şehre Kalbiyle Bakan Ustaydı Turgut Cansever” başlıklı yazısında bilge mimardan ve yaşanılabilir şehirler inşa etmenin öneminden bahsediyor. Dursun Çiçek “Garip ve Garipsemek Üzerine” başlıklı yazısında insanoğlunun garipliğini anlatırken Selim Cerrah “Fikrin Hassasiyeti”ni yazıyor. Yağız Gönüler, Müslim Coşkun, Arif Ay, Mehmet Nuri Yardım, Mustafa Özçelik ve Yusuf Mahir inceleme ve değerlendirme yazılarıyla bu sayıya omuz veren isimler.