Parmak ile Boyanmış parmakla boyanmış mıdır? Bu soru cevabını bu şiirlerle yüz yüze gelenlerin verebileceği nitelikte. Fakat görünen o ki Şeytanın Günlüksüz Irgadı'nın bıçkım gelip dağladı yaramı diyen dışarlıklı duran taşra sesi İmtiyaz Sahibi ile uğradığı parçalanmadan yazısına doğru yol alıyor. Bu da kuşkusuz ki imtiyazlarının kendilerine sahip olmasına gayret edenlerin başında kalacak bir hal.
Celal Fedai başından beri müzik ile resim ile kavradığı gene bunlarla mayalayarak sunuyor. Onun bu eyleminde şiiri resmi ve müziği dünya hayatının anlamını kavramada birer hassasiyet artırıcı olarak görmesinin payı var.
Şair ve şiir birbirlerini fetişleştirmeyerek birbirlerinin değerini düşürmeyen birer eşlikçi. Onların bu hali kendileri için olduğu kadar bu hali önemseyen okur için de hayatiyet taşıyor. Fedai'nin Parmak ile Boyanmış'ı tuvali fırçayı sesi çalgıyı manzarayı imgeyi hasılı tüm poetik olanı içerdikten sonra unutmuşçasına bir hayatiyet olarak okurunun parmaklarının arasında bu yüzden.