Çağdaş fotoğraf sanatının Türkiye'deki en önemli temsilcile-rinden biri olarak değerlendirilen Sabancı Üniversitesi Sanat ve Sosyal Bilimler Fakültesi Öğretim Üyesi Murat Germen'in çalışmaları hakkında monografik bir kitap. Sanatçının 2000'li yıllardan günümüze dek sürdürdüğü dizilerini "Yeni Türkiye" başlığı altında toplam sekiz bölümde ele alan kitabın gövdesini Germen'in farklı deneylere girerek ürettiği çalışmalarında yakalamış olduğu "özgün yorumlar" oluşturuyor.
Murathan Mungan Necmi Sönmez'in ayrıntılı yazılarının yer aldığı yayında aynı zamanda Photographische Sammlung Köln'de küratör olarak çalışan Barbara Hoffmann John-son'un sanatçıyla yaptığı konuşma ve Germen'in kaleme aldığı notlar yer alıyor.
Murat Germen kitabının savunduğu tez sanatçının toplumsal değişimlerdeki ivmelerini metaforlara dayalı olarak edebi-yata gerek duyulmayacak kadar „açık" olarak ortaya çıkarır-ken yakalamış olduğu "özgün yorum". Türkiye'nin farklı katmanlarını eleştirmeden sorgulamadan kıyaslamadan ortaya çıkaran bu yorum her şeyden önce hümanist bir ka-raktere sahip olduğu için insanın kendisini portresini değil insanın emeğini özverili çabasını yarattıklarını ön plana çıkarıyor. Kent üretim alanları ve insan eli tarafından şekil-lendirilmiş doğanın bir tür "leitmotive" olarak Murat Germen fotoğrafının omurgasına oturması Yeni Türkiye'nin içselleştirilmesi olarak değerlendirilebilir.
Kitapta; artık "zararlı" hale gelen kentsel dönüşüm ekono-mik gelişmelerin yol açtığı endüstriyel büyüme toplum mü-hendisliği sanat ve sermaye arasındaki ilişkiler toplu taşı-maya faydası olmayan ve sıkışık trafiğe zemin sağlayan yol inşaatları son olarak da Türkiye tarihinin en önemli toplum-sal hareketi olan Gezi Direnişi gibi Türkiye'nin son on yıl-daki gündeminin merkezine oturmuş konuları tartışmaya açıyor.